This blog will redirect 2 http://trancemp3s.blogspot.com/ in 6 secs

Wednesday, September 19, 2007

Retarder ve Webasto Nedir ?

Retarder ve Webasto Nedir ?

RETARDER / Motor Freni

Hemen belirteyim, çoğu kamyon ve çekici (TIR) 'nin arkasında yazan "WABCO" herhangi bir mekanik ya da elektronik donanım değildir, bu donanımları üreten firmanın ismidir

RETARDER, basınçlı yağ kullanarak, ağır taşıtların arka lastiklerine motorun çevirme kuvvetini ileten ve "şaft" denilen parçayı sıkıştırarak dönme hızını azaltan, durduran bir sistemdir. Aynı zamanda, egzoz çıkışını da kapatır. Egzoz çıkışını kapatırken, önce motora gaz verir, sonra çıkışı kapatır. Böylelikle motorun kendi içinde "boğulmasını" sağlar.

Otobüs yolculuklarınızda, şöförün direksiyonun hemen yanındaki kolu aşağıya doğru çektiğinde, o 11 tonluk aracın bir anda öne doğru yığılmasına adeta kafa eğmesine sebep olan sistem retarder'dır. Amacı, normal fren sistemleri ile nedense bir türlü duramayan ağır taşıtları kolaylıkla durdurmak, frenlere binecek olan yükü azaltarak fren balatalarının ömürlerini uzatmak ve aynı zamanda yolcu ve şöförü frenlemelerde konfordan ödün vermeden güvende tutmaktır.

Ağır taşıtlar 3 tip fren sistemine sahiptir. Bunların ilki bildiğimiz ayak freni, ikincisi motor freni üçüncüsü ise retarder'dır. Üçü aynı anda da kullanılabilir ya da yol ve hız durumuna göre ayrı ayrı da kullanılabilir.


EK KABİN ISITICISI / Webasto

Ek kabin ısıtıcısı, piyasada üreticisinin adı ile yani "Webasto" olarak bilinir. Webasto, ek kabin ısıtıcısı, sunroof, kalorifer ve klima sistemleri üreten bir firmadır.

Ek kabin ısıtıcısı, motordan bağımsız olarak kabini ısıtmak amacı ile ağır taşıtlarda kullanılan bir sistemdir.

İki tipi mevcuttur : Akü bağlantılı ve Kendinden motorlu.

Akü bağlantılı olanı, direkt olarak enerjisini aküden alır. Kendinden motorlu olanı ise, enerjisini kendi motorundan alır ve bu motorun yakıtı direkt olarak ağır taşıtını yakıt deposundan çekilir. Bunlar da kendi arasında ikiye ayrılır : Sulu ve Susuz

Sulu tipi, motorda devirdaim amacı ile kullanılan suyu kullanılır ve bunu ısıtarak kabinin ısınmasını sağlar. Susuz olanı ise, rezistans kullanır ve klima gibi bu rezistanstaki sıcaklık ile sıcak hava akımı yaratarak kabini ısıtır.

Isıtma süreleri, ek kabin ısıtıcısının ayarlanma derecesine göre değişir ve tabi ki tipine göre. Akü bağlantılı olanlar akü bitinceye kadar, kendinden motorlu olanlar ise yakıt tükeninceye kadar çalışır. Kendinden motorlu olanlar, akülü sistemlere göre avantajlı olup aynı zamanda bazı tipleri su kullandığı ve motordaki suyu sürekli olarak sıcak tuttukları için, her türlü hava koşulunda ağır taşıt tek marşta çalışır...

Her iki sistemde de sıcak hava akımı bir hava kompresörü ile kabine basılır. Bu kompresör gücünü akülü versiyonda aküden, kendinden motorlu versioynda ise motorun devirdaim sisteminden alır...

No comments: