Seramik fren diskleri
Yeni Nesil Fren Diskleri
Otomobillerde kullanılan fren disklerinin %95'i metal alaşımdan imal edilmiştir. Son 4-5 yıldır kapsam iyice genişlemiş ve bu fren diskleri "havalandırmalı" olarak çoğu otomobilde standart olarak yer almaya başlamıştır. Bu disklerin yüzeyi, hava akımını verimli kullanmak ve bu hava akımı ile disk yüzeyini soğutmak amacı ile özel tırtık panelli ve/veya delik yüzeyli olarak üretilmektedir.
Ancak bu metal alaşımlı disklerin zayıf noktası ard arda yapılan sık frenlemelerde çabuk ısınması ve bu ısınma yüzünden fren mesafesini uzatmasıdır.
Günümüz WRC otomobillerinde ve bazı üst sınıf spor otomobillerde görev alan Seramik Fren Diskleri ise, Karbon ve Seramik Kompozit Malzemeden imal edilmektedirler. Bu fren diskleri, yüksek hızlarda iken kısa mesafede duruşa imkan tanıdıkları kadar, ısınma konusunda herhangi bir problem yaratmamaktadırlar.
Elbette ki kısa mesafede duruş çok pistonlu fren sistemleri ile gerçekleşmektedir ancak seramik fren disklerinin de buna katkısı göz ardı edilemezdir.
Seramik Fren Disklerinin getirdiği avantajlar sıralanmak istenirse :
Alaşım metal disklere göre,
1. Daha fazla performans
2. Çok daha hafif olmaları
3. Konfor açısından daha başarılı olmaları
4. Islak zeminlerde frenlemede daha iyi sonuçlar vermeleri
5. Korozyon ve paslanmalara karşı çok daha uzun süre dayanıklı olmaları
6. Çok daha uzun ömürlü olmaları, kolay yüzey çizilmeleri ile karşılaşmamaları
7. Teknik açıdan daha güçlü ve profesyonel fren sistemlerine uygun olmaları
Seramik Fren Diskleri şu an için :
- Ferrari Enzo
- Ferrari Challenge Stradale
- Ferrari F430
- Ferrari 575 HGTC
- Ferrari 612 Scaglietti
- Mercedes-Benz SLR
- Porsche GT3
- Porsche GT2
- Audi S8 (opsiyonel olarak sunulmaktadır)
gibi otomobillerde standart ekipman olarak mevcuttur.
Seramik fren disklerinin en büyük eksisi ise, pahalı olmalarıdır...
Yeni Nesil Fren Diskleri
Otomobillerde kullanılan fren disklerinin %95'i metal alaşımdan imal edilmiştir. Son 4-5 yıldır kapsam iyice genişlemiş ve bu fren diskleri "havalandırmalı" olarak çoğu otomobilde standart olarak yer almaya başlamıştır. Bu disklerin yüzeyi, hava akımını verimli kullanmak ve bu hava akımı ile disk yüzeyini soğutmak amacı ile özel tırtık panelli ve/veya delik yüzeyli olarak üretilmektedir.
Ancak bu metal alaşımlı disklerin zayıf noktası ard arda yapılan sık frenlemelerde çabuk ısınması ve bu ısınma yüzünden fren mesafesini uzatmasıdır.
Günümüz WRC otomobillerinde ve bazı üst sınıf spor otomobillerde görev alan Seramik Fren Diskleri ise, Karbon ve Seramik Kompozit Malzemeden imal edilmektedirler. Bu fren diskleri, yüksek hızlarda iken kısa mesafede duruşa imkan tanıdıkları kadar, ısınma konusunda herhangi bir problem yaratmamaktadırlar.
Elbette ki kısa mesafede duruş çok pistonlu fren sistemleri ile gerçekleşmektedir ancak seramik fren disklerinin de buna katkısı göz ardı edilemezdir.
Seramik Fren Disklerinin getirdiği avantajlar sıralanmak istenirse :
Alaşım metal disklere göre,
1. Daha fazla performans
2. Çok daha hafif olmaları
3. Konfor açısından daha başarılı olmaları
4. Islak zeminlerde frenlemede daha iyi sonuçlar vermeleri
5. Korozyon ve paslanmalara karşı çok daha uzun süre dayanıklı olmaları
6. Çok daha uzun ömürlü olmaları, kolay yüzey çizilmeleri ile karşılaşmamaları
7. Teknik açıdan daha güçlü ve profesyonel fren sistemlerine uygun olmaları
Seramik Fren Diskleri şu an için :
- Ferrari Enzo
- Ferrari Challenge Stradale
- Ferrari F430
- Ferrari 575 HGTC
- Ferrari 612 Scaglietti
- Mercedes-Benz SLR
- Porsche GT3
- Porsche GT2
- Audi S8 (opsiyonel olarak sunulmaktadır)
gibi otomobillerde standart ekipman olarak mevcuttur.
Seramik fren disklerinin en büyük eksisi ise, pahalı olmalarıdır...
No comments:
Post a Comment