Otomatik Viteslerde, hareket halinde iken "N" konumuna alıp, tekrar "D" konumuna rahatlıkla çekilebilir, bu sayede yakıt tasarrufu da sağlanır.
KESİNLİKLE YAPILMAMASI GEREKEN BİR HAREKETTİR !
Otomatik viteste mevcut olan "N" konumu tabi ki "BOŞ" durumu ifade eder. Ancak bu konum, P veya R konumundan, "D" konumuna geçiş için konulmuştur. Çünkü bu iki konumun herhangi birinden "D" ye geçiş için şanzımanın volandan ayrılması gerekmektedir yani motorun çevirme gücünden kısa bir süreliğine ayrılması gerekmektedir.
Hareket halinde N ile D arasında sürekli olarak gidip gelmek şanzımanın mekanik ve elektronik aksamına zarar verme riski taşır. Haliyle pahalı bakım maliyetlerine sahip bu şanzımanların, böyle ağır bir hasara maruz kalması, araç sahibi için ağır bir durumdur. Bazen bu hasar sonucu, şanzımanın tamamen değiştirilmesi gerekebilir ki, bu şanzıman yenileme maliyeti araca göre değişmekle beraber 2500-3000 YTL civarından başlar ve 10000 YTL ye kadar çıkabilir.
Ayrıca, ister otomatik olsun, ister manuel, vitesi boşa atmak yakıt tasarrufunu "kesin olarak" sağlamaz. Araçlarında yol bilgisayarı olan dostlarımız yol bilgisayarının "anlık yakıt tüketimi" kısmına girerek ve deneyerek görebilirler.
1 comment:
teşekkürler
Post a Comment